Telefonia komórkowa

Blog o telefonii komórkowej

Zbyt wysokie rachunki? Może czas na zmianę operatora?

Dodano w kategorii: Bez kategorii, Serwisowanie, dnia 2 czerwca 2010, Tagi: , , , ,

Zawierając umowę z operatorem telefonii komórkowej czy stacjonarnej trzeba spojrzeć na sprawę realistycznie. To nie może być przypadkowa decyzja podjęta na ulicy, gdy zobaczymy jakiś salon. Nieroztropnie podpisując umowę szybko może się okazać, że minut w abonamencie nam nie starcza i niestety chcąc korzystać z telefonu musimy się liczyć z tym, że będziemy dzwonić za normalne stawki.  Pierwsze rachunki mogą nas przerazić. Jeśli więc podpisaliśmy umowę właściwie pozostajemy w sytuacji bez wyjścia, bo musimy odczekać do jej zakończenia lub ewentualnie ją zerwać, co z kolei grozi dużą karą. Pewną opcją jest korzystanie z telefonu w ramach minut, które mamy w abonamencie i dokupienie telefonu na kartę, ale wiadomo, że jest to rozwiązanie raczej dość kłopotliwe. Poza tym można też spróbować negocjować umowę, na korzyść operatora, to znaczy zwiększając abonament i co za tym idzie również liczbę darmowych minut w nim zawartych. Niemniej najlepiej po prostu dobrze się zastanowić przed podpisaniem umowy, to pozwoli na uniknięcie kłopotów.

Najczęściej, kiedy jesteśmy potencjalnym klientem operator telefonii komórkowej obiecuje nam wiele, korzystny abonament, promocje i wspaniały telefon za złotówkę. Zwykle cała prawda wychodzi na jaw dopiero, gdy trochę z naszym nowym operatorem pobędziemy. Może się okazać, że nie jesteśmy zachwyceni po uzyskaniu pierwszych rachunków. Niestety, jeśli wybraliśmy telefon na abonament nie jesteśmy w sytuacji godnej pozazdroszczenia, bo wtedy musimy doczekać do końca umowy. Jeśli będziemy chcieli od niej wcześniej odstąpić prawdopodobnie zapłacimy duża karę. Łatwiej jest z telefonami na kartę, bo tu w razie niedogodności możemy po prostu taką wyrzucić i kupić następną, już innego operatora. Oczywiście w obu przypadkach zmiana operatora teoretycznie wiąże się również ze zmianą numeru telefonu. Obecnie nie jest to już tak duży problem, bo po prostu można poprosić o pozostawienie dotychczasowego numeru. Po uiszczeniu drobnej opłaty można mieć dalej ten sam numer, co jest też pewną oszczędnością, zważywszy na to, ile osób trzeba by było poinformować o ewentualnej zmianie.